onsdag 28 mars 2012

Hej!
Igår var det tisdag och vi lärde oss lite om j-ljudet. Idag har vi kollat igenom känguru-uppgifterna. 1 förrgår gjorde vi en bönsallad på matten. Det var vita, bruna och svarta bönor.


Henry

fredag 9 mars 2012

Skrotskulpturer

Barnen skapade fantastiska konstverk idag när vi besökte Olle Nymans ateljé! Titta bara!














onsdag 22 februari 2012

Vecka 8.2012

Idag var kungen på besök på dagiset. Alla vill se kungen så det blev kaos. Alla sammlades vid fotbollsplanen, men vi såg istället Carl-Filip. Alla sprang efter filmteamet så vi blev lurade. Lärana försökte stoppa oss. På bildlektionen gör vi fönster som man kan öppna. På svenskan i måndags skrev vi komplemanger till varandra.




Elin E. Thelma

onsdag 1 februari 2012

Efterlysning

Efterlysning efter klassföräldrar...
Vi i 4B vill ha klassfest och skulle gärna vilja att det skulle vara disco.
4A , 4C och 4D har haft nästan 2 gånger varje klass.
Så snälla finns det några snälla föreldrar som vill vara klassföreldrar.
Tack snälla.

från : Ingrid och Alicia:>

tisdag 31 januari 2012

Med vänliga hälsnigar från Alicia och Ingrid

Föra tisdan fick vi hemliga kompisar och idag fick vi avslöja vem. Först fick man gissa vem man trode var ens hemliga kompis och sen om det var fel, fick den som var streka up handen. Vi har också jobbat med vår dagboks arbeten. Sen har vi haft iup -tid då fick dom som var klara jobba med matte eller dagboks wiki eller läsa tyst.

måndag 23 januari 2012

Vi har haft idrott. Då dansade vi cha cha. Vi har också haft tema No/So. Och Sv och planering.
/ElinS Alex